Két tizeddel javították a nulláról-100-ra gyorsulás idejét az Aston Martin AM310 Vanquish esetén a előd DB9-eshez képest, ami a 4,3 kontra 4,1 másodperc figyelembe vételével jelentős javulás, százalékosan legalábbis.
Mindezt úgy érték el, hogy csöppet rövidebb áttételezést választottak, no meg a 6,0 literes V12-es szívómotor teljesítményét is feljebb tornázták 55 lóerővel, a teljesítmény immár 573 lóerő, a maximális nyomaték 630 Nm. A továbbfejlesztett, Touchtronic 2 fantázianevű váltó hatfokozatú, alapfelszerelés az önzáró differenciálmű, amely besegít az immár alapáras Rajtautomatikának. A nagy fürgeség ára, hogy a végsebesség 305 km/óráról 295 km/órára csökkent. Zágsón.
Az elődjének továbbfejlesztett alumínium térvázát használó Aston Martin AM310 Vanquish esetén egyébként 55 kg-mal csökkent a saját tömeg annak köszönhetően, hogy a külső karosszériaelmek többsége karbonból készül. Az áttervezett térváz csavarodási merevsége 25 százalékkal nőtt, miközben 13 százalékkal csökkent a tömege – ennek jelentős része elöl realizálódott.
A megjelenés semmi újat nem hoz, nem csak azért, mert korábban már láthattuk az autót álca nélkül, de azért is, mert ugyanúgy néz ki, mint az utóbbi évtized összes többi Aston Martin kupéja. Új azonban, hogy az első sorban jelentősen nőtt az utasok rendelkezésére álló tér – vállban 25, könyéknél 87, a lábtérben 37 mm-rel több a hely. A csomagtér 368 literes. Az első példányokat 2013 elején szállítják le a megrendelőknek.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!