Elsősorban a hóban való közlekedésre találták ki a Tirolban készített Der Ziesel nevű lánctalpas fotelt, de az persze majdnem minden terepakadályt képes sikerrel legyőzni.
A kicsinysége ellenére jó nehéz a guruló fotel, hiszen elektromos hajtása van – a lítium-ion akkumulátorok ellenére 210 kg a saját tömeg. A hajtómotor tartós teljesítménye 6,5 lóerő, de rövid ideig 21 lóerőt is tud, utóbbi esetben 400 Nm a maximális nyomatéka. A csúcssebesség 35 km/óra, a 6 kWh kapacitású telep „több óra” szórakozásra elegendő energiát képes tárolni.
A Der Ziesel gyártója, a Mattro Mobility Revolutions nevű cég egyébként már egy lépéssel tovább tart a fejlesztésben, jelenleg készítik azt a hójárót, amely már négy lánctalp segítségével halad előre a hóban. A Steinbock HX1 elnevezésű jármű fejlesztését 1,3 millió euróval támogatja az Unió, a munkában hat főiskola is részt vesz. Ennél egyébként már egy kéthengeres hatótávnövelő is van a fedélzeten, hiszen egy elsősorban hegyi mentésre szánt járműnél nem lehet egyedül az akkumulátorok biztosította hatótávolságra hagyatkozni.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!