Most, hogy már csak hónapok kérdése a Lamborghini Gallardo utódlása, az olaszok elkezdtek mindenféle speciális modellt bemutatni. A sort a LP570-4 Squadra Corse nyitja, amelyről azt ígérik, a Super Trofeo egyautós versenysorozatban induló gép utcai változata.
Ezzel a kijelentéssel azért lehet vitatkozni, nem csak a két ülés miatt, de hiányzik a bukókeret is a fedélzetről. Az igazi változás a kocsi hátuljára helyezett vasalódeszkának is beillő hátsó szárny, ami háromszor nagyobb leszorítóerőt generál a normál végződésnél nagy tempónál. Ezen kívül még karbonból sütött motorburkolat is van, amelyet nem nyitni, hanem eltávolítani lehet.
A tömegcsökkentő megoldások közé tartozik még a karbon-kerámia fékrendszer is, no meg az Alcantarával bevont párnázás nélküli karbon kagylóülések – igaz, felár ellenében normál üléseket is kérhet a megrendelő. Ha erről lemond, akkor az LP560-4-nél 70 kg-mal könnyebb és tíz lóerővel erősebb autót kap az ügyfél, ami 3,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás tempóra, a 200-at 10,4 másodperc alatt futja meg és 320 km/óra a csúcssebessége. A Lamborghini Gallardo LP570-4 Squadra Corse egyébként az olaszok új, az egymárkás versenysorozat rendezését lebonyolító részlegéről kapta a nevét.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!