A Lamborghini aktuális poszterautója az Urus nevű szabadidő-autó, amelyért legalább 204 ezer eurót kérnek Németországban, ehhez képest bagatellnek tűnik az a 127 ezer euró, amelyet az Audi RS Q8-asért kérnek, hiszen lényegében féláron kapja ugyanazt az ember – igaz, a motorteljesítményben 50 lóerős tisztelettávolságot tart az ingolstadti keltezésű modell a Sant’Agata Bolognese-ivel szemben.
Panaszkodni így se lehet, hogy a Győrben gyártott 4,0 literes V8-as biturbó teljesítményét 600 lóerőben határozták meg, a maximális nyomaték pedig 800 Nm (2200-4500/perc között), így nem csoda, hogy a nagy méretű és tömegű szabadidő-kupé mindössze 3,8 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára, a 0-200 km/óra 13,7 másodperc alatt letudható, a száguldásnak pedig alapáron 250 km/óránál, a Dynamic csomag beikszelésekor pedig 305 km/óránál szab határt az elektronika.
Az Audi RS Q8-as már 48V-os feszültségi elektromos hálózattal rendelkezik, a felfüggesztés aktív elemei mellett a lágy-hibrid hajtás is ezt használja, a gázpedálról lelépve 12 kW teljesítménnyel tud energiát visszatermelni a generátor a lítium-ion akkumulátorba, ezen kívül a motor lekapcsolásával (egészen 160 km/órás tempóig) és hengerlekapcsolással is spórol az autó; a sajtóközleményben egyébként nem térnek ki arra az apróságra, hogy mennyi is a szabványos átlag. Az agresszívabb lökhárítókról, a 22-23 colos felnikről lehet egyértelműen azonosítani a 600 lóerős biturbó V8-assal szerelt Audi RS Q8-ast.