Még az idén a kereskedésekben lesz az új Nissan Qashqai, amelyet kétféle hajtással kínálnak majd az európai piacon. Első körben a 12V-os lágyhibrid hajtással szerelt 1,33 literes turbómotor lesz elérhető, ötven ponton módosították az erőforrást, hogy csökkenjen a fogyasztása, többek között elektronikus vezérlésű a lefújószelep, újak a befecskendezőfúvókák, a részecskeszűrő hatásfokát is javították. Alapesetben 140 LE/240Nm a teljesítmény, de elérhető 158 LE/260 (270) Nm is; az indítógenerátor a 20-110 km/óra sebességtartományban gyorsításkor 20 másodpercig 6 Nm-rel segíti a gyorsítást. A váltó hatfokozatú, kézi kapcsolású, az erősebbhez választható a fokozatmentes automata, amelynél 270 Nm a maximális nyomaték, és ennél a változatnál van vitorlázás, azaz gurulás közben lekapcsolja a motort az elektronika. Összkerékhajtás a 158 lóerős, CVT-váltós hajtáshoz kérhető, a kerékmegcsúszásra gyorsabban, mindössze 0,2 másodperc alatt reagál a rendszer.
2022-ben lesz elérhető az e-Power nevű hatótávnövelős hajtás, ennél az 1,5 literes, háromhengeres, változó kompressziójú turbómotor termeli az energiát, amely egy pufferakkumulátorba kerül, az első kerekeket pedig egy 190 lóerő csúcsteljesítményű villanymotor hajtja. Csak benzint kell tölteni az autóba, ami pár perc alatt megvan. A benzinmotor fogyasztását javítja, hogy állandóan optimális körülmények között üzemel, a B fokozat választásával a sofőr beállíthatja a fokozott energia-visszatermelést, ami szintén a pufferakkumulátorba dolgozik. Japánban nagyon népszerű az e-Power hajtás, a Note-ok 70%-át, a Serenák 50%-át ilyennel vásárolják, az európai piacon az öntöltő hibridek és dízelek helyett kell majd helytállnia ennek a Qashqainak.