A moszkvai Baumani Állami Műszaki Egyetemen indult el anno a Krím roadster fejlesztése, a 2016-ban még acél csővázra felépített autóból 2019-ben lett egyedi önhordó karosszériával rendelkező, de még mindig a Lada Kalina hajtásláncát használó sportkocsi. Annak a sorozatgyártásán már dolgoznak, de az már valójában nem a projektben résztvevő hallgatók dolga. Idő közben már 15 felsőoktatási intézmény része a projektnek, amely most arról adott hírt, hogy a következő munkájuk egy, a Lada Niva technikáját használó pickup lesz.
Alapvetően nem formatervezőkről, hanem műszaki mérnökökről van szó, ezért a megjelenés csak másodlagos a fejlesztőknek, ők azon dolgoznak, hogy kifejlesszenek egy olyan monocoque acél vázat, amelyre aztán műanyag karosszériaelemeket lehet felrakni. Kellően nagy sorozatnagyság esetén így a megrendelő akár egyedi megjelenést is megvalósíthat, de fontosabb szempont ennél a javíthatóság, illetve az egyedi felépítmények megvalósításának könnyű és gyors módja. Az erőátvitelt a Lada Nivából tervezik átvenni, tehát állandó összkerékhajtása lesz a járműnek, motornak azonban már modern turbómotort (CNG-üzemre átállítva) terveznek.