Noha méretben és tudásban nagyjából azon szinten mozog a Renault Kwid, mint a mifelénk kínált Twingo, a két autónak a márkajelzésen kívül nincs sok köze egymáshoz. Amíg utóbbi egy farmotoros városi törpe, előbbi egy orrmotoros, 18 centis hasmagassággal rendelkező olcsóautó, amivel első körben a fejlődő országok piacain akarnak új vásárlókat szerezni, és az is biztos, hogy nálunk nem lesz majd megvásárolható. Ez utóbbi egyébként magától Carlos Ghosn-tól származó információ, úgyhogy nem lehet kételkedni benne.
A belső térről közölt fényképeket nézve az az érzése támad az embernek, hogy egy Dacia műszerfalát látja. A lakkfekete középkonzol-borítás mellett az itt található (első) ablakemelő kapcsolók is ezt az érzést erősítik, ahogy az olcsóságra törekvés is: analóg helyett digitális a műszeregység, vezetőoldali légzsák is feláras extra lesz Indiában, utasoldali nem is lesz rendelhető – utóbbi helyén rejtőzik a kesztyűtartó. A helykínálatról sokat nem tudunk, két, külön ajtókon át megközelíthető üléssor, öblös csomagtér, de számszerű adat a karosszériával kapcsolatban mindössze annyi van, hogy a teljes hossz 3,68 méter és 1,58 méter a szélesség.
A Renault Kwid műszaki tartalmáról se tudunk sokat jelen pillanatban. Elsőként használja a CMF-A építőkészletet, ami méretben kisebb és technikailag sokkal egyszerűbb a nagyobb típusoknál használt CMF-CD-nél. Teljesen új fejlesztésű a 0,8 literes erőforrás, aminek lesznek további változatai is – nagyobb, 1,0 literes lökettérfogat, autógáz -, de dízel biztos nem lesz az újdonságból. Így is elvitte a fejlesztési költségek felét a benzinmotor, egyszerűen nem volt pénz a dízelre, amelyre csak Indiában mutatkozik igény.
A forgalmazás még az idén, várhatóan novemberben megindul Indiában, 3-400 ezer rúpiás sávra (1,3-1,7 millió Ft, utóbbi a robotváltós, navigációs csúcsmodell) tippelik a vételárat. Az indiai keresleti csúcs lecsengése után várható, hogy egyéb ázsiai fejlődő országok piacán is megkezdik majd a típus forgalmazását, később – tehát 2017-ben várható -, hogy a világ többi részén is elérhető lesz majd az újdonság. Dél-Amerikában például az előírásoknak megfelelően lét légzsákkal és blokkolásgátlóval lehet majd megvásárolni a Renault Kwid-et, és könnyen lehet, hogy a Szovjetunió utódállamaiban is piacra dobják majd a szerepjáró minit.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!