Az elektromos autók hátránya nem is annyira a kis hatótávolság, hanem az a tény, hogy viszonylag lassan lehet csak feltölteni őket. A tüzelőanyagcella ugyan a fedélzeten állítja elő az elektromosságot, de annak „üzemanyaga”, a hidrogéngáz még kezdetlegesebb infrastruktúrával rendelkezik. Ez utóbbi hátrányt küszöböli ki a Nissan legújabb prototípusa, amelyet egyszerűen vízzel kevert bioetanollal kell tankolni, és egy feltöltéssel 600 km a megtehető távolság.
Egy e-NV200-as villanymotoros autó alapján valósították meg a működőképes autót, amelynél a 24 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátort az e-Bio Fuel Cell fantázianevű, szilárd oxidos tüzelőanyagcella tölti. Ennek az üzemanyaga vízzel kevert bioetanol, amihez már nálunk is megvan a megfelelő infrastruktúra – az E85 nevű üzemanyag bioetanol benzinnel keverve. Az áramfejlesztés során keletkező szén-dioxid mennyiséget ellensúlyozza az a biomassza, amelyet az etanol megtermeléséhez használnak.
A Nissan fejlesztői azért látnak fantáziát az egyébként nagyon magas hőmérsékleten működő rendszerben, mert annak üzemeltetéséhez nem kell új töltő-infrastruktúrát megvalósítani, elég minimális mértékben adaptálni a meglévőt. A jellemzően 500-1000 °C-on végbemenő áramtermelő folyamat során keletkező hulladékhővel meg lehet oldani a villanymotoros jármű fűtését télen, ami egyébként nagyon energiarabló folyamat. A Nissan azt ígéri, 2020-ban már kereskedelmi forgalomban meg lehet majd vásárolni az e-Bio Fuel Cell-lel szerelt elektromos autóját.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!