Per pillanat csak a Volvo kínál olyan légzsákot, amely a karosszérián kívül fújódik fel, mégpedig a V40-es típusnál vigyáz egy ilyen az esetleg elgázolt gyalogosokra a motorháztető hátsó pereménél. A TRW Automotive beszállító szerint azonban ennél sokkal többre hivatott a technológia.
A biztonsági utascella legsérülékenyebb része az oldala, abból az egyszerű okból kifolyólag, hogy itt található a legkisebb gyűrűdőzóna. Márpedig nem szabad lebecsülni az ilyen ütközéseket, a közúti baleset 37-40 százalékánál következik be ilyen. A TRW Automotive megoldása egy klasszikus légzsák, amely 20-30 milliszekundum alatt fújódik fel, az igazi újdonság az, hogy nem gyorsulásra (lassulásra) lép életbe, hanem radar- és kamerarendszer adja a jelet a felfújódásra. A radar segítségével a közeledő tárgy sebességét, a kamerával a pontos pozíciót észleli a rendszer, és elkerülhetetlen ütközéskor robbantja a légzsákot. Az EU támogatásával 3 évvel ezelőtt, Spanyolországban indult a fejlesztés, a prototípusok 2 méter hosszú, 70 centi magas, 15-20 centi mély zsákok, amelyek 200 literes lökettérfogatúak. A TRW Automotive annyit mond a megoldás jövőjéről, hogy még az évtized vége előtt elérhető lesz az egy német prémiumlimuzinban.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!