A gyár a Romturingia elnevezésű karosszériaépítő-céggel közösen valósította meg a Dacia Duster Pick-Up-ot, amelyet Románia legnagyobb olajipari cégének, az OMV Petrom-nak a megrendelésére készítettek.
Összesen 500 darab platós terepjárót rendelt meg az ügyfél, és ez már akkora flotta, amit nem lehet figyelmen kívül hagyni. A Romturingia Campulung Muscelben található üzemében készítették a prototípusokat, amelyeket aztán a román hatóságok és a Renault helyi fejlesztőközpontjának a mérnökei is alaposan teszteltek.
A nagy átalakítás során létrejött 1,7 méter hosszú plató alját idő közben strapabíró, hullámos műanyag lemezzel borították, és a korábban fényképezett prototípusokhoz képest újdonság a fülkét kívülről védő bukókeret megjelenése, és ezzel párhuzamosan a hátsó szélvédőt védő rács is masszívabb lett. A végleges teherbírás 450 kg.
Az átalakítás során nem nyúltak a technikához, így könnyen és olcsón szervizelhető a Dacia Duster Pick-Up. A motorháztető alatt az erősebb, 110 lóerős dízelmotor dolgozik, amely mind a négy kereket hajtja. A félezres flotta első 10 autóját már átadták a megrendelőnek a Dacia Miovei gyárában, a fennmaradó példányokat 2015 végéig szállítják le. A gyár szerint nem lehet majd a márkakereskedésekben megvásárolni a platós változatot, bár elég nagy méretű flotta rendelése esetén biztos nem mondanak nemet. Az átalakítás árát nem tudjuk, a becslések szerint mintegy 3000 euró a felár.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!