Vannak olyan emberek, akiknek a munkája egyben a hobbijuk is. Így vannak ezzel a Toyota fejlesztőmérnökei is, akik közül többen vannak úgy a dologgal, hogy miután egész nap hibrid hajtásokat fejlesztenek, este se tudják letenni a ceruzát. Vagy épp táblagépet, hiszen manapság már nem papíron megy a mérnöki munka. Szóval pár mérnök szabadidejében megalkotta az itt látható hibrid roadstert.
Egy, utolsó generációs MR2-es karosszériáját vették alapul, amelyre egész hetyke kis karosszériát dobtak össze. Az igazán nagy teljesítmény azonban a hajtáslánc, amely több generációnyi Prius kannibalizálásával és az elemek átalakításával készült el. A belső égésű motor például egy 1,5 literes 1NZ-FE négyhengeres (Otto-ciklus alapján működik, közeli rokona az egykor Priust, manapság a Yaris HSD-t hajtó 1,5-ösnek), amely sportkipufogó segítségével 115 lóerős lett. Ehhez egy Prius bolygóműve csatlakozik, amibe még a legújabb Plug-In Prius 102 lóerős elektromotorja hajt be.
Nem árulták el, mennyi a rendszerteljesítmény, de azt igen, hogy a TE-S800-as névre keresztelt roadster 5,8 másodperc alatt gyorsul fel 96 km/órás sebességre, ami különösen a Toyota többi hibridjéhez képest elképesztő eredmény, és abszolút értelemben se rossz. Az autó ugyan jelen volt a Tokio Auto Salon-on, de mivel nem hivatalos Toyota projektről volt szó, nem a gyári standon. Mindenesetre jó látni, hogyha nem csak a CO2-kibocsájtás leszorítása lenne a cél, a mérnökök képesek lennének a meglévő elemekből egész használható hibrideket is készíteni.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!