Még nagyjából két évet kell várni arra, hogy a Lincoln Aviator nevű tanulmányautó által megelőlegezett nagy méretű szabadidő-autó a kereskedésekbe kerüljön. Új padlólemezre épül majd a típus, amely a következő Ford Explorer alapja is lesz, és csak utóbbi sorozatgyártásának beindulása – és a gyermekbetegségek letudása – után lépnek be a prémiumkategóriába.
Mivel a márka korábbi nagy megújulási kísérletei mind kudarcot vallottak, ezúttal visszatértek a hagyományos értékekhez a fejlesztők, értsd elöl hosszában kerül beépítésre az EcoBoost turbómotor, az összkerékhajtás és/vagy a plug-in hibrid hajtás feláras. A látványosan ívelő első sárvédők kivételével alapvetően tágas, dobozszerű a karosszéria. Utóbbira már csak azért is szükség van, mert három üléssorral és 7 üléssel rendelkező jármű az Aviator, a belső tér kialakításakor pedig a „semmi nem lehet elég” irányelvet követték a formatervezők. Kifejezetten széles az első ülések közötti, a kardánalagutat borító konzol, egyébként pedig a skandináv hangulatot próbálták megidézni.
Újfajta élményt jelent majd, hogy nem kell az egyébként továbbra is alapáron adott kulcsot használni ahhoz, hogy az ember hozzáférjen a Lincoln Aviatorhoz, okostelefon-alkalmazással is megoldható az azonosítás, de természetesen megtartják a számzárat is, így lemerült telefon se lehet akadály.