A kifutó Ram 1500 TRX a tereprali-pickup kategória királya volt – a címről nem kellett lemondania, csak osztoznia az F-150 Raptor R érkezésével –, az új generációs Ram 1500 RHO már nem ilyen extrém jármű, hanem az F-150 Raptor tökéletes megfelelője. Persze látszik rajta, hogy mindenben újabb fejlesztés a Ford-ellenfélnél, ezért minden fontos adat tekintetében felül, ár tekintetében pedig alulmúlja azt. A Ford F-150 Raptor 3,5 literes V6-os EcoBoost biturbója 462 LE/690 Nm teljesítményű, az indulóár 78 330 dollár. A Ram 1500 RHO 3,0 literes soros 6 hengeres biturbója 548 LE/706 Nm-t tud, az indulóár 69 995 dollár. Viszonyításként a Ram TRX (712 LE/880 Nm) indulóára 96 340 dollár…
Az alap konstrukcióhoz képest 5 centivel növelik a hasmagasságot, a nyomtávot 152 mm-rel szélesítették ki, a karosszéria 203 mm-rel lett szélesebb, hogy a 35 col átmérőjű terepmintás abroncsok elférjenek alatta. Nagyobbak a hűtőnyílások elöl, a motorháztetőre az ekkora szélességnél kötelező pozíciófények kerülnek, acél lökhárítókat és megerősített vontatási pontokat használnak. Hosszabb kovácsolt alumínium lengőkarokat kap az első felfüggesztés, a rugóutat 33 centire növelik, hátra Dana 60-as merevtengelyt építenek be külön lengéscsillapítóval (ez bukkanókon gyorsítva javítja a teljesítményleadást), elektronikusan zárható differenciálművel, itt 35,5 cm-re növelik a rugóutat. Körben Bilstein Black Hawk e2-es elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókat találunk.
A 3,0 literes soros 6 hengeres biturbó teljesítménye 548 lóerő és 706 Nm, egyedi a kipufogórendszer, ami végig 2 darab 127 mm átmérőjű csövet használ. A váltó a ZF 8 fokozatú automatája, megerősített osztóművet és 2.64:1 terepfokozatot használnak. A Ram 1500 RHO rajautomatájának segítségével könnyen lehet reprodukálni a 4,6 másodperces 0-96 km/óra, 11,7 másodperces 0-161 km/óra gyorsulást, a negyedmérföldes távot 13,1 másodperc alatt 169 km/órás tempóval teljesíti a pickup, a végsebesség 190 km/óra. Alapesetben 12 colos a központi érintőképernyő, opciósan 14,5 colos képernyővel rendelkező fejegység, masszázsfunkciós első- fűthető-szellőztethető hátsó ülések is elérhetőek.