Alapesetben a versenyautó-lét alapfeltétele bizonyos számú homologizációs példány legyártása, a Lamborghini azonban most fordítva csinálja a dolgot, azaz a gyár által szervezett Super Trofeo márkakupában induló versenyautókkal az utóbbi években szerzett tapasztalatokat felhasználva készült a Huracán STO, azaz Super Trofeo Omologato.
A módosított aerodinamikai csomaggal nem csak a leszorító-erőt növelik, de több levegő áramlik keresztül az autó orrában és farában elhelyezett hűtőkön is, a hátsó szárny dőlésszöge kézzel, kívülről állítható. Az első fékeket a lökhárítóban kiképzett csatornák látják el hűtőlevegővel, a hátsók a kocsi alól kapják a friss szellőt. A Huracán Performante-hoz képest 53%-kal nagyobb a leszorító-erő, miközben az aerodinamikai hatékonyság 37%-kal javult.
A karosszéria borítólemezeinek 75%-a karbonból készül, újfajta, az űrhajózáshoz kifejlesztett eljárással készül a vegyes kabron-alumínium térváz; változatlan merevséget érnek el negyedével kevesebb karbon felhasználásával, a szélvédő ötödével könnyebb, a kovácsolt magnézium felnik is értékes grammokat takarítanak meg a kovácsolt alufelnikhez képest. Részletek helyett annyit mondanak, hogy az egyébként is könnyített Performante kivitelhez képest 43 kg-mal csökken az STO száraz tömege, ami pontosan 1339 kg.
A felfüggesztésben kiszélesítik a hátsó nyomtávot, új szilenteket és elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókat használnak, közvetlenebb áttételezésű kormánygépet szerelnek be és hátsókerék-kormányzás is segíti a vezető dolgát. Az elektronikus beavatkozónak három fokozata van, az STO az utcai program, a Trofeo a száraz versenypályára, míg a Pioggia (eső) a nedves versenypályára lett optimalizálva. A legújabb Brembo CCM-R karbon-kerámia fékrendszer van a fedélzeten, az aktuális F-1-es tapasztalatok alapján készített tárcsák a korábbi (CCB) karbon-kerámia fékrendszerhez képest kisebb erővel működtethetőek, és nagyobb lassulást biztosítanak; fékkopás-figyelő funkció is van a fedélzeti elektronikában.
A Győrben az Audi Hungariánál gyártott 5,2 literes V10-es szívómotor teljesítménye továbbra is 640 lóerő (8000/perc), maximális nyomaték azonban 565 Nm-re (6500/perc) csökkent, de ez az erő már csak a hátsó kerekek közvetítésével jut el a talajra, és jobbak a gázreakciók is. A tetőre kivezetett szívósor ellenállása 30%-kal kisebb az utcai autó szívósoránál, az Akrapovic által gyártott kipufogórendszerben is nagyobb átmérőjű csöveket használnak, azaz könnyebben lélegzik az erőforrás. A gyorsulásadatok: 0-100 km/óra 3,0 másodperc, 0-200 km/óra 9,0 másodperc. A fékutak: 100-0 km/óra 30,0 méter, 200-0 km/óra 110,0 méter. A csúcssebesség 310 km/óra.
Az utastérben majdnem minden karbonból készül, még a padlószőnyeget is karbonból sütött betéttel helyettesítik, új elem az Akrapovic segítségével titániumból készített hátsó merevítő, amely négypontos biztonsági övek felső rögzítési pontjai mellett bukósisak-tartó polcokkal is rendelkezik; ez utóbbi 40%-kal könnyebb a hasonló tudású acél merevítőnél. A Lamborghini Huracán Super Trofeo Omologato vásárlói minden esetben az Ad Personam program keretében egyedi kialakítású külsőt és belsőt kapnak, persze a Super Trofeo bajnokságban induló versenyautók megjelenését ajánlják a gyáriak a vevők figyelmébe. A vételár Európában adók nélkül 249 412 euró, azaz 90 millió Ft.