1984-ben mutatkozott be a Toyota Landcruiser 70-es, amely a kétezres évek elején még Magyarországon is megvásárolható volt. Már Japánban is elbúcsúztatták, a 30. születésnap alkalmából újra piacra dobták és egy évig lehetett kapni, de ma már Ausztrália a fő piaca. Ezen a kontinensen ráadásul akkora az érdeklődés iránta, hogy a japán gyártó most továbbfejlesztette a passzív biztonságát, és az Australasian NCAP törésteszt-program vizsgálata alapján a szimplafülkés pickup ötcsillagos utasvédelemmel rendelkezik – legutóbb 2010-ben vizsgálták, akkor még háromcsillagos eredményt ért el az alvázas terepjáró.
Módosították a létraalvázat, hogy jobb legyen annak energiaelnyelő képessége, módosították a fülke szerkezetét, a fejet is védő oldallégzsákok, vezetőoldali térdlégzsák, överő-korlátozó került a fedélzetre, és kicserélték az ülést is, amely jobb védelmet biztosít ostorcsapás-sérülés ellen. A módosításoknak köszönhetően várhatóan megéli a 40. születésnapját is a Toyota Landcruiser 70-es.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!