Nem igazán tudja a Volkswagen, hogy mit kezdjen a márka szinonimájának számító Golf kompakt modellel, ezért most olyan frissítést adott a 2019 végén piacra dobott 8. generációs változatnak, amivel az az évtized végéig kihúzhatja a piacon. Jelen állás szerint a wolfsburgi konszern utolsó, benzinmotoros modellje a 2026-os T-Roc lesz, ha a Golf kap is utódot, az már villanyautó lesz – a feltételes mód indoka, hogy a kompakt kategóriában már ott az ID.3-as elektromos autó. Egyszer már belátta a VW, hogy túlhaladt a kor a meghatározó típusán, úgyhogy könnyen lehet, hogy a Bogár sorsára jut majd a Golf. Addig is az 50. évforduló alkalmából még frissül a típus, aztán majd meglátjuk, mi lesz a sorsa – már nagypolitikai szinten is téma a belső égésű motorok tilalmának eltörlése az EU-ban…
1. Fényes jövő
A jogszabályi környezet változása immár lehetővé teszi Európában is a világító márkajelzések használatát, a Touareg csak hátsó logót kapott, mert a fehéren világító első márkajelzés a Golf kiváltsága lesz – addig a pár hónapig, amíg aztán a többi autóra is ráteszik ezt a feláras extrát. Átrajzolták az első lökhárítókat, az alapkivitel szelídebb, a sport agresszívabb lett, hogy jobban elkülönüljenek, sokkal látványosabbak a 16-19 col közötti felnik. Új az feláras IQ.Light LED mátrix fényszóró, ami akár 500 méterre is elvilágít, látványosabb lett az IQ.Light 3D hátsó lámpa.
2. Minőségi belső
Mivel nem csak a sajtóteszteken, de a vásárlói visszajelzéseken is visszatérő kritika volt a minőségérzet, a frissítés során orvosolták ezt a problémát. Nem csak az anyagminőség javult, de az immár 4. generációs hardvert használó érintőképernyős fejegység – alapesetben 10,4, opciósan 12,9 colos képátló – kezelését is igyekeztek javítani azzal, hogy van egy változtatható tartalmú felső- és egy állandó tartalmú alsó gombsor, a szélső csúszkák már megvilágítottak, hogy sötétben is meg lehessen találni azokat; a fizikai kapcsolók visszatéréséről lemondhatunk. A digitális műszeregység (10,2 col képátló) az eddig megszokott funkciók mellett akár retrós grafikát is kínál, a sportmodellek megkapják a saját műszereiket (R-Line, GTE, GTI). A világnyelveken elérhető IDA digitális segéd beszédvezérlése már a ChatGPT segítségével igyekszik megválaszolni a nehezebb kéréseket/kérdéseket.
3. Fejlődött a plug-in hibrid
Immár az 1,5-ös turbómotort használó 2. generációs plug-in hibrid hajtást kapja a kompakt modell, eHybrid jelzéssel 204 lóerő a rendszerteljesítmény (benzinmotor 150 LE, villanymotor 115 LE, rendszernyomaték 350 Nm), míg a GTE sportmodellben – ez a GTI megjelenését kapja, csak piros helyett kék a díszcsík – 272 lóerő (benzinmotor 177 LE, villanymotor 115 LE, rendszernyomaték 400 Nm), ami az áprilisban elérhető csúcs. Fontos újdonság, hogy az akkumulátor már nettó 19,7 kWh kapacitású, ami 100 km-es elektromos hatótávolságot eredményez, a használatot a villámtöltés (50 kW teljesítménnyel) lehetőségének bevezetésével és a 11 kW-os fedélzeti töltővel javítják.
4. Csúcsra járatták a GTI-t
Még várni kell egy keveset a Golf R frissítésre – arra is sort kerítenek még 2024-ben –, addig is csavartak egy keveset a GTI tudásán, a 2,0 literes turbómotor teljesítménye már 265 LE. Talán az extra 20 lóerővel kompenzálják, hogy már csak DSG váltóval kérhető az elsőkerékhajtású sportmodell. Maga a lökhárító megegyezik azzal, amit az R-Line változat is kap, de a méhsejtrácsos hűtőrácsbetét már a GTI változat sajátja, ahogy a piros díszcsíkok is.
5. Parkolás kívülről-belülről
A Park Assist Pro nevű vezetőtámogató rendszer megvásárlásakor lehetőség van a távirányítós parkolásra, ilyenkor az okostelefon képernyőjéről irányíthatja a használó az autót, amíg mellette sétál. Annak a dolgát, aki a hagyományos módon, a vezetőülésből akar könnyebben parkolni az Area View néven futó körkamera rendszer könnyíti meg.