Nemrég mutatkozott be a Brazíliában fejlesztett Volkswagen Delivery teherautó, ennek az alapján készítették el a mérnökök az e-Delivery nevű típust, amely a 9-11 tonna össztömegű kategóriában valósítja meg a helyi károsanyag-kibocsájtás nélküli áruszállítást. Egy 109 LE/493 Nm teljesítményű WEG AL 160 típusú villanymotor kerül beépítésre az Allison automatikus váltó elé, ezen kívül lítium-ion akkumulátort szerelnek az alvázra, ennek kapacitását nem árulták el, csak azt, hogy teljes terhelésen optimális körülmények között 200 km-es a hatótávolság. Villámtöltővel 15 perc alatt 30%-os töltést lehet beletáplálni az e-Delivery-be, gyorstöltővel 3 óra a teljes töltés időszükséglete.
Alacsony terhelésnél a fogyasztás csökkentése miatt visszavesz a teljesítményből az elektronika, a segédberendezések – légkompresszor, légkondicionáló stb. – mind külön elektromos meghajtást kaptak, egyébként a felhasznált alkatrészek megegyeznek a dízelmotoros szériaváltozatéval. A gyártó MAN Latin America úgy számol, világszerte lesz majd érdeklődés a típus iránt, de a lehetséges export, vagy egyáltalán a sorozatgyártás dátuma még nem ismert.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!