Think New! a Volkswagen legújabb szlogenje, és a TDI-botrány után bizony van is mit újragondolnia a wolfsburgi központú vállalatnak. Az előre félrerakott tartalék nagyjából arra elegendő, hogy a bírságokat és a visszahívásokat kifizessék, a kártérítései perekben még nem születtek ítéletek, szóval valahonnan pénzt kell szerezni. Ezt pedig termékekkel lehet a legjobban megtenni, amelyek között egyre több a hibrid (a Volkswagen szava járása szerint GTE) és a villanyautó.
Két nagyon fontos személyautó is megújult az idén, a Touran nevű kompakt egyterű és a Tiguan nevű kompakt szabadidő-autó is MQB-alapra váltott, nagyobbak, erősebbek és takarékosabbak lettek a korábbinál, ha lehet hinni a szép papírra nyomtatott színes prospektusoknak. Kategóriájának legnagyobb rakterét kínálja a Touran, a Tiguanról ez csak azért nem mondható el jelen pillanatban, mert a vagy 15 centivel nyújtott karosszériájú XL hivatalosan még nem mutatkozott be. Azért fontos ez a két újdonság a márka számára, mert a teljes magyar piacon az eladások 30 százaléka esik az SUV, 7,8 százaléka az egyterű kategóriára.
A másik fejlesztési irány a vezeklésé, azaz a túlzott koromkibocsájtás által beszennyezett renomét próbálják tisztába tenni a Magyarországon zöld rendszámmal kitüntetett, hálózatról is tölthető akkumulátorral szerelt hibridekkel és az akkumulátoros-elektromos autókkal. A sajtótájékoztató alkalmából elhozott 12 autó közül 6 volt ilyen, jelentősen túlreprezentálva a piacot, ahol még mindig csak jelzésértékű az ilyen autók részaránya.
De nem csak a személyautók, a Volkswagen Haszonjárművek is készül újdonsággal az október 1-jei hétvégére. Az új Crafter (új motorokat, új gyárat és új partnert – MAN – is kapott) még nem lesz itt, annak csak 2017 második negyedévében indul majd a forgalmazása, ellenben a Transporter Multivan a maga teljes, fullextrás szépségében megtekinthető lesz. Nem véletlenül, Magyarországon ugyan éves szinten csak 100 körüli darabszámban értékesítik ezt a típust, de annak több mint 90 százaléka az összkerekes, DSG-váltós, biturbó motoros változat extrákkal bőven ellátva. A VWH kínálatát megkoronázó 224 lóerős Amarok V6 TDI is ott lesz majd a Hungaroringen, ahogy a tavaly is nagy sikert aratott mobilrámpa, ahol az érdeklődők megtapasztalhatják a 100 %-os emelkedő és lejtő szépségét.
Az ötödik Volkswagen márkatalálkozón az eddigi jól bevált, a közönség által kedvelt programokon felül lesznek újdonságok is, például a tavaly nagy sikert aratott Volkswagen Driver Team nem kettő, hanem négy bemutatót tart majd, ráadásul azt nem a célegyenesben, hanem a nagyközönség számára könnyen figyelemmel kísérhető helyszínen végzik. Két VW Golf tanulmányautót is elhoznak, a tombolán egy V-ös Golf lesz a főnyeremény – a Das Weltauto hálózatában találtak rá az eredetileg is Magyarországon forgalomba helyezett autóra. Két koncert is lesz, a hippifaluban pedig egész nap egy Transporterből szolgáltatják majd a zenét. Szóval még több programmal várják a még több érdeklődőt az október 1-jei Volkswagen Találkozón.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!