A 2017-ben bemutatott, a keresztmotoros MQB alapra felépített Atlas szabadidő-autó és Atlas Cross Sport szabadidő-kupé volt az első újkori Volkswagen, amelyet kifejezetten az észak-amerikai piac számára készítettek. Először 3 évvel ezelőtt frissítették a konstrukciót, most pedig itt a második megújulás, amely során az aktuális arculatot kapja meg a jármű – LED-csíkkal összekötött fényszórók, piros betéttel összekötött hátsó lámpák –, modernebb fejegységet kap, és bizonyos értelemben downsizingolt motorral folytatja.
Eddig 2,0 literes turbómotor (238 LE) volt az alap és extra volt a 3,6 literes VR6-os szívómotor (280 LE), a jövőben csak új generációs 2,0 literes turbómotorral (273 LE) adják az Atlast, tehát a korábbi csúcsmotorhoz képest valósult meg a downsizing – menetteljesítmény- és fogyasztásadatokat csak később közölnek, a forgalmazás a 3. negyedévben indul. Ahogy eddig, úgy a jövőben is alapfelszerelés a 8 fokozatú, hagyományos automatikus váltó, a 4Motion összkerékhajtás extraként választható minden felszereltségi szinten.
Műbőrrel bevont, puha bevonatot kap a műszerfal alsó része, a díszléc ráfordul az ajtókárpitra, alapfelszerelésként adják a 12 colos képátlójú központi érintőképernyőt. 30 színt tud megjeleníteni a hangulatfény, a csúcsmodell gyémántvarrású bőrkárpitot kap, alapáron adják a fűthető kormánykereket, a kapcsolófüleket. Az ügyféligényekre válaszul alapáron 6 darab, extraként 8 USB-C töltő (45 W teljesítmény egyenként) van a fedélzeten, elöl van indukciós telefontöltő is a Volkswagen Atlas és Atlas Cross Sport fedélzetén.