A Toyota Research Institute foglalkozik az önvezető autók fejlesztésével, a CES kiállításon mutatják be a nagyközönségnek a harmadik generációs autójukat. A Platform 3.0 az eddiginél több érzékelőt kapott, az előző autónál csak előre nézett lézeres letapogató, az új már körben letapogatja a környezetét 200 méteres sugárban.
Ezek az érzékelők a tetőlemezen kaptak helyet, de ezen kívül is vannak Lidar érzékelők a sárvédőkön és a lökhárítókon – ezek például az autó mellett játszó gyermekeket vagy az épp ott tartózkodó háziállatokat hivatottak észlelni. A sok érzékelő jelét egy, az eddigieknél nagyobb teljesítményű számítógép dolgozza fel, amely olyan kicsi, hogy azt már el tudták rejteni a csomagtér padlója alatt.
Két prototípust építenek a mérnökök, az itt láthatót a Toyota Motor North America fejlesztőközpontjában használják majd, ezen kívül lesz egy olyan, ami kettős műszerfalat kap, tehát az anyósülésen helyet foglaló ember előtt meglesznek a fizikai beavatkozást lehetővé tevő kezelőszervek – ezzel mennek majd közútra. Mivel az első két generációt kevesebb, mint egy év alatt készült el, ezt követően is hasonlóan gyors fejlődésre lehet számítani – ezért nem akarnak kisebb flottát építeni a Platform 3.0-s önvezető Toyotából.