Az Egyesült Államokban a kisebb méretű pickupok közé tartozik a GMC Canyon, ami felülről közelíti azért az Európában elérhető modelleket. A fokozott terepképességekkel rendelkező AT4 változat alapján építették meg az Overlandx elnevezésű autót, amivel az épített infrastruktúrát elhagyva is nyugodtan lehet közlekedni-kempingezni.
Az eleve emelt hasmagasságot tovább növelték, extra alsó védőlemezeket építettek be, az első lökhárítóba csörlőt építettek, könnyen hozzáférhetővé tették a vontatási pontokat, a kerékjárat-szélesítésekbe lámpákat építettek, ami sötétben könnyíti meg a terepezést. Eredetileg hátul, a plató alatt található pótkereket kívülre, oldalra nyíló konzolra rögzítik, a kocsi elejére acél kábeleket feszítettek, amelyek a mélyre nyúló ágakat emelik meg, hogy ne sérüljön a szélvédő. Nem a rakteret töltötték meg a kemping-kiegészítőkkel, azok a raktérdoboz oldaláról-hátuljáról hozzáférhető szekrényekben kaptak helyet, a platón bőven van még hely rakomány – csomagok – szállítására.
Nem nyúltak a 3,6 literes V6-os szívómotorhoz és a nyolcfokozatú automatikus váltóhoz, de előre és hátra gombnyomásra zárható differenciálműveket építettek be. A 17 colos felnikre 33 col átmérőjű terepabroncsokat szereltek, az emelésekkel együtt 81,5 cm-re emelkedett a gázlómélység – a szívósort a biztonság kedvéért kivezették a tetőre. A GMC Canyon AT4 Overlandx megépítését az indokolta, hogy a fokozott terepképességű modell az eladások több mint 30%-át adja, és sok ügyfél érdeklődik a kereskedésekben a hasonló kempingautó-átépítések iránt.