Amíg a Volkswagen ID.3-as frissítésnél a megjelenéshez is hozzányúltak, az ID.4 és ID.5 szabadidő-autóknál nincs külső változás a 2024-es modellévre, pedig sokat fejlődött az autók tudása. Például már alapáron adják a 12,9 colos képátlójú érintőképernyőt, mert új szoftvert készítettek a fedélzeti rendszernek, ami egyszerűbb menüstruktúrát és gyorsabb működést ígér. Átalakították a kormányoszlopot is, már nem a műszeregység oldalára tűzött forgókapcsoló az irányválasztó, hanem abból bajuszkapcsoló lett – ezzel párhuzamosan a kormány mögötti kijelző is fejlődött. Javítottak az IDA beszédvezérlésen is, de ezt csak világnyelveken lehet elérni, új az extralistán a 480 W teljesítményű, 10 hangszórós Harman Kardon hifi.
Az alapkivitelben (Pure) az 52 kWh kapacitású akkumulátornál csak annyi a változás, hogy villámtöltésnél már nem 110, hanem 115 kW a maximum. Teljesen új fejlesztésű a 77 kWh kapacitású akkumulátor, amelynél a hátsókerékhajtású változatokban változatlanul 135 kW a maximális töltőáram, az összkerékhajtású változatoknál ez 175 kW-ra emelkedik – utóbbival 10 perc alatt 178 km-nyi energia vételezhető. A navigációban beprogramozott töltőpontokhoz előkondicionálja az akkumulátort a VW ID.4 és ID.5, ami felgyorsítja a villámtöltést.
Pro felszereltségnél már a legújabb, 286 LE/545 Nm teljesítményű hátsó hajtómotort adják, ami nem csak teljesítményben jobb a korábbinál (204 LE/310 Nm), de hatékonyabb is. Itt adják az új 77 kWh kapacitású akkumulátort, amivel a maximális hatótávolság az ID.4 esetén 550 km, a kicsit áramvonalasabb ID.5-ös szabadidő-kupénál 556 km. A Pro szinten már kérhető összkerékhajtás, amelynél szintén 286 LE a rendszerteljesítmény, de itt van egy hajtómotor az első tengelyen is. A sportos GTX modelleknél már 340 lóerő a rendszerteljesítmény (+41 LE), amivel a 0-100 km/óra gyorsulás ideje 5,4 másodpercre csökken. A Pure alapmodell kivételével, ahol maradt a 160 km/órás limit, a Volkswagen ID.4 és ID.5 modellek végsebességét 180 km/órára növelték.