Az első Range Rover Sport még a Land Rover Discovery alvázát használta, a generációváltással egy időben teljesen új, a Range Rover műszaki alapjára és alumínium térvázára helyezték át a típust.
Ennek legfontosabb következménye, hogy alumínium a karosszéria, ami vagy 300-400 kg-mal teszi könnyebbé a járművet, és ezt az előnyt igyekeztek menetdinamikai szempontból is kihasználni, az eddigi legfürgébb és legagilisebb Land Rovernek mondják az újdonságot. Fontos változás a használóknak, hogy a tengelytávolság 178, a szélesség 55, a hossz 62 mm-rel növekedett, tehát tágasabb a belső – akár két pótülést is lehet rendelni a csomagtérbe.
A körben kettős keresztlengőkaros felfüggesztésekkel rendelkező Sport egyébként szériában kapja a légrugózást, ami alaphelyzetben 115 mm rugóutat biztosít, de kis tempónál meg lehet emelni a karosszériát 70 mm-rel. Új, hogy a Terrain Response nevű hajtáslánc-szabályzó Dynamic üzemmóddal bővült – ez speciel nem terep, hanem közúti funkció. Kétféle összkerékhajtás van, a terepfokozattal is rendelkező 50/50 százalékban osztja el a nyomatékot a tengelyek között, de kérhető egyszerűbb, Torsen központi differenciálos rendszer is felező nélkül.
Európában 292 lóerős 3.0 literes V6-os dízellel és 510 lóerős V8-as benzinessel indul a Range Rover Sport forgalmazása, pár hónap késéssel jön egy 258 lóerős dízel és a 339 lóerős V8-as dízel. Még 2014 vége előtt megvásárolható lesz a dízel-elektromos hibrid. A világ többi részén ezeken kívül még egy 3,0 literes, V6-os kompresszoros benzines is elérhető lesz 340 lóerős teljesítménnyel.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!