Úgy tűnik a Mazda épp aktuális, Kobo névre hallgató formavilága sokkal hamarabb megvalósul, mint a Nagare, amelyből csak hosszú évek tanulmányozása után tudtak összehozni egy sorozatgyártású autót, név szerint az új Mazda5-öst.
A Maeda Ikuo vezető formatervező által létrehozott-felügyelt új márkaarculat már nem annyira megszállottja a hullámoknak, de ennek ellenére ugyanolyan sportos és talán még látványosabb eredményre vezet. Az első, négyajtós kupé tanulmány Genfben követi a második, ezúttal egy kompakt méretű szabadidő-autóra húzták rá a Kodo formavilágot, a végeredményt Minagi-nak nevezték el.
A Mazda Tribute-ot követően tehát újra lesz kompakt szabadidő-autója a japánoknak, ezúttal a dízelről se feledkeznek meg. Noha a Ford már megszabadult a Mazdában lévő részvénycsomagjának túlnyomó részétől, műszaki szinten az együttműködés folytatódik, azaz várhatóan a Ford Vertrek tanulmány sorozatgyártású autóvá érésével párhuzamosan halad majd az új Mazda kompakt szabadidő-autó fejlesztése.