Noha az európai piac meghódítása első nekifutásra nem sikerült a kínai-izraeli befektetők tulajdonában lévő Qoros márkának, nem tettek le arról a szándékukról, hogy kilépnek a világpiacra. Ennek érdekében mindenre hajlandóak, most épp megpróbálják a svéd Koenigsegg által fejlesztett, vezérműtengelyt nélkülöző motort szalonképessé (megfelel a károsanyag-kibocsájtási előírásoknak és megbízhatóan működik hosszú távon) tenni.

A kínaiak QamFree fantázianéven alkalmazzák a Saab által elkezdett, de az utóbbi években a Koenigsegg szárnyai alatt fejlesztett megoldást, amelynél elektromágnesek segítségével szabályozzák, mikor és mekkora mértékben nyíljanak ki a szelepek. A megoldás lényege, hogy sokkal jobb tud az egyes üzemállapotokhoz igazodni az égésterekben a gázcsere, mint akár változó szelepvezérlésnél, így például a rövid utakon, jellemzően hidegen használt erőforrásnál sokkal optimálisabb lehet az erőforrás üzemelése. Arról nem is beszélve, hogy a részterhelésen lehetséges hengerlekapcsolás egyszerű szoftverből megoldható funkció, az okos szelepvezérlés miatt nincs szükség tovább módosításokra.

A Qorosnál is még nagyon az elején tart a QamFree négyhengeres fejlesztése, így csak annyit mondanak, egy hasonló teljesítményű, hagyományos szelepvezérléssel rendelkező autónál 10 százalékkal takarékosabb az új motor – de azt már nem árulják el, hány lóerőről vagy épp Nm-ről beszélünk.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!