5 év után új irányba vitték el a nagy méretű Hyundai Santa Fe megjelenését, a belső tér maximalizálása érdekében dobozforma kialakítást választottak, és következetesen végigvitték ezt a témát a karosszéria külsején és belsején. Nagyobb méretű a csomagtérajtó, amelyen keresztül szinte téglatest-formájú csomagtérhez lehet hozzáférni, ami akár élettérként – iroda a természetben, nappali a tetősátor alatt – is használható a gyár szerint.
Egyenesek határozzák meg a műszerfalat is, a nagypaneles műszerfaltól kezdve az első ülések közötti emeletes tárolóig, számos kütyütöltési lehetőség áll az utasok rendelkezésére, az anyósülés előtt 2 fedeles kesztyűtartó és egy polc is van. Pontos számok nélkül azt mondják, a tengelytávolságot megnyújtották és csökkentették a túlnyúlások méretét, a sajtófotókon 21 colos felnit látunk. Műszaki részletekkel és forgalmazási dátumokkal majd augusztusban, online megrendezett világpremier alkalmával szolgálnak a Hyundai Santa Fe új generációjáról, addig a motorkínálatról annyit tudunk biztosan, hogy (piactól függően) 2,5 literes turbómotorral is elérhető lesz.