A rajongók utolsó mentsváraként a 2-es sorozat kitart a normál méretű vesék mellett, ezért a formatervezők talán bosszúból most az első lökhárító légbeömlőivel játszottak és szándékosan téglalap alakú nyílásokat készítettek – ellentétben a normál 2-es Coupé lendületes kialakításával. A dinamizmust jelen esetben a kerékjárat-szélesítések és a többszörösen púpozott motorháztető adja, a látvány többet mutat, a valóságban „csak” 48 mm-rel combosabb a karosszéria.
Egyedi grafikát kap az ívelt kijelző (12,3 colos képátlójú műszeregység és 14,9 colos képátlójú érintőképernyő) és az opciós fel-a-fejjel kijelző, alapesetben sportülésben foglalhatnak helyet az első utasok, felár ellenében kérhetőek az M-es kagylóülések, még több felár ellenében adják a tömeget 10,8 kg-mal csökkentő karbon kagylóüléseket. Az elektronika a megszokott köridő-mérésen kívül drift-elemzésre is képes, azaz tanácsokat ad ahhoz, mit változtasson a sofőr annak érdekében, hogy még hosszabban autózzon füstölő hátsó abroncsokkal. Az M2-es előre 19, hátra 20 colos felniket kap szériában – ez 1 collal nagyobb átmérő, mint az M3/M4 esetén –, felárasak a semi-slick abroncsok.
Egyenesen az M3/M4-esből érkezik a 3,0 literes soros 6 hengeres biturbó, aminek jelen esetben 460 lóerőre (6250/perc) vették vissza a teljesítményét – ez még mindig 90 lóerős előrelépés az elődhöz képest –, a maximális nyomaték 550 Nm (2650-5870/perc), és 7200/perc a leszabályozási fordulat. A kenési rendszer bírja a versenypályás használatot, a kipufogórendszer pillangószelepekkel fokozza az élményt és a hangerőt. Szériában adják a 8 fokozatú automatikus váltót, amivel 4,1 másodperc alatt megvan a 0-100 km/óra gyorsulás, feláras a 6 fokozatú kézi kapcsolású váltó, amivel 4,3 másodpercre nyúlik a sprintidő (a 0-200 km/óra 13,5 illetve 14,3 másodpercet vesz igénybe), a végsebesség mindkét esetben 250 vagy M Driver’s csomaggal 285 km/óra.
Csak a hátsó kerekek hajtottak, az M Traction Control tapadásvezérlés 10 fokozatban állítható, az M aktív differenciálmű esetén az elektronika 0-100% között tudja változtatni a zárás mértékét. A vezetési élmény javítása érdekében a segédkereten módosították a futómű bekötési pontjait, természetesen áthangolták a szilenteket, rugókat és saját programozást kapott az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítás. Elöl 6, hátul 1 dugattyús nyergeket használ a fékrendszer, a fékpedál-érzet állítható. A BMW M2-es forgalmazása 2023. áprilisában indul.