Bizony vannak olyanok, akik visszasírják azokat a szép időket, amikor a BMW kupé egy autót jelentett, nem pedig a a páros helyi értéket a számsorban. Még külön névre se volt szüksége az E120-asnak és utódának, az E9-es kódnevű generációnak ahhoz, hogy legendás legyen. Például a 3.0 CSL jelzés például nem csak a bajor márka rajongóinak jelent egy szép és villámgyors járművet.
Giovanni Michelotti alkotta meg a kortalan szépségű autót, amely az Olaszországban dolgozó magyar Obendorfer Dávid fantáziáját is megragadta, és rögtön átültette a mai korba a formát. A BMW CS Vintage névre keresztelt alkotás üdítően egyszerű vonalvezetésével mutatja meg a gyárnak, hogy nem kellene annyit izzadni a megfelelően domborított sárvédőkön, ha eleve eltalálják az ideális arányokat.
Új értelmet nyer a szemöldök kifejezés is, nincsenek letakarva a lámpák felső sarkai, hanem egy, az orr teljes szélességét átérő műanyag fedél mögé rejtette a projektoros lámpákat az alkotó, és a veséknél visszatért a klasszikus, keskeny és magas forma.
A belső térben úgy sikerült a régi stílust ötvözni a mai megoldásokkal, hogy a fabetét – méreteit tekintve akár deszkáról is beszélhetünk – mögött egy, a mai BMW-kijelzőket szélesvásznúságban felülmúló monitor bújik meg. Épp csak akkor jön elő zavarni az összképet, ha szükség van rá, egyébként az autó nevét viselő panel mögött bújik meg. Hiába szép azonban az itt látható alkotás, nincs rá esély, hogy megvalósuljon. Pedig nem hinném, hogy bárki felháborodna azon, ha például egy 6-os sorozatot feláldoznak a BMW CS Vintage megvalósításáért.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!