Bő évtizedes szünetet követően tér vissza a brit TVR márka, amelynek feltámadásán már 2013 óta dolgoznak a jelenlegi tulajdonosok. Nem akartak retrós megjelenést, de az autó felépítésében még mindig a régi receptet követi. Újdonság, hogy nem fejlesztésű erőforrás van az orrban, hanem a Ford Mustangban is használt 5,0 literes V8-as.
Az új Griffith kupé alapját a Gordon Murray által kifejlesztett iStream térváz adja (karbon lemezek csatlakoznak acél merevítőkhöz), ennek orrába kerül beépítésre az amerikai V8-as – persze nem változatlan formában, a Cosworth műhely átépítését követően 500 lóerőre emelkedik a szívómotor teljesítménye. A saját tömeg mindössze 1250 kg, a tengelyek között 50:50 %-os a tömegeloszlás. Egyedüliként hatfokozatú, kézi kapcsolású váltót kínálnak, a 100 km/h-s sebességet kevesebb, mint 4 másodperc alatt éri el az autó, a végsebesség meghaladja a 320 km/h-t.
Teljesen sík a padlólemez, ami a karosszériához hasonlóan karbonból készül, és versenyautókhoz hasonlóan ez generálja a leszorítóerőt, nem a külső szárnyak. Az első ötszáz autó a márka újjászületését ünneplő First Edition kiadás lesz, ami tulajdonképpen speciális színeket jelent, ezeket már mind értékesítették, az első szerencsések 2019 első negyedévében ülhetnek bele 90 ezer fontba kerülő autójukba.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!