Kívül-belül teljesen új megjelenéssel folytatja a pályafutását az Esztergomban gyártott Suzuki S-Cross; jelvényként még megjelenik az SX4 a csomagtérfedélen, de a kommunikációban következetesen anélkül emlegetik az újdonságot. A forma csak nekünk újdonság, hasonló orrkiképzést már használt a Suzuki korábban is az Ertiga egyterűből készített, piactól függően XL6/XL7 néven futó szabadidő-autónál.
A korábbinál magasabban fut a motorháztető, előrébb és feljebb kerültek a fényszórók is. A teljesen LED-es lámpák menetfénye kapott három „karmot”, ezt a motívumot a korábbinál magasabban elhelyezett, félkörívbe rendezett hátsó lámpában is megismétlik. Zongoralakk-fekete a hűtőrács, amelyen belül még a fényszórókat összekötő krómlécet is elhelyeztek, az első-hátsó lökhárítóban ezüst betétet látunk. Változatlanul ötszemélyes az utastér, itt a nagy újdonságot a műszerfal kialakítása jelenti, az érintőképernyőt kiemelték a síkból – hasonlót láthattunk pár napja a friss Vitara Brezzánál.
Amíg a kormány mögött a megszokott, analóg órákat és digitális középső kijelzőt tartalmazó műszeregységet látjuk, a 9 colos képátlójú érintőképernyőnél teljesen átszervezték a menürendszert, már itt meg lehet jeleníteni a hajtáslánc működését – ezzel is a jövőre érkező öntöltő hibrid hajtásra készülnek –, és szintén jövőre kezdi meg a működését a Suzuki Connect nevű online szolgáltatás-csomag. Android Auto és Apple Carplay kapcsolódási lehetőséget is kínál az új rendszer.
A piaci rajtnál az eddig is kínált lágyhibrid turbómotorral kínálják a Suzuki S-Cross szabadidő-autót, a K14D motorkódú 1,4-es blokk 129 lóerős, a munkáját még egy 13 LE/52 Nm teljesítményű, a belső égésű motorhoz szíjjal csatlakozó indítógenerátor is segíti. Alapesetben 6 fokozatú kézi kapcsolású váltót adnak, extraként be lehet fizetni 6 fokozatú automatára is, és mindkét váltónál elérhető az AllGrip összkerékhajtás.
A jövő év második felében indul a forgalmazása a Suzuki saját fejlesztésű, öntöltő hibrid hajtásának, először a Vitarában, majd az S-Crossban lesz elérhető a fekete hátterű Hybrid-jelvényt kiérdemlő hajtás. Felépítését tekintve arról a rendszerről van szó, amit Japánban a Swifthez is kínálnak, de a szabadidő-autókban egy új fejlesztésű benzinmotort és várhatóan 6 fokozatú kézi kapcsolású váltót használnak majd nagyobb rendszerteljesítménnyel. A gyár által Strong Hybrid-nek nevezett rendszernél a belső égésű motor a robotizált váltóba hajt be, a villanymotor a kihajtásnál helyezkedik el; a kuplunggal le lehet választani a belső égésű motort a hajtásról, így a villanymotornak könnyebb dolga lesz, amikor önmagában mozgatja az autót. Bónuszként a robotizált váltókra jellemző lassú kapcsolások miatti „bólogatást” a villanymotor segítségével meg tudják szüntetni.
A kívül-belül megújult Suzuki S-Cross forgalmazása még az idén megindul Európa-szerte, és jövőre már az exportját is megkezdik a tengerentúli piacokra. Magyarországon 6 090 000 Ft a kedvezményes indulóár, a csúcsmodellért – panoráma üvegtető, automata váltó, összkerékhajtás – 8 930 000 Ft-ot kérnek. Európában csak hibrid hajtással kínálják, lesznek piacok, ahol egyszerű benzinmotoros kivitelben (1,6-os szívó, 1,4-es turbó) fogják árulni.