Több fontos változás is lesz a Kia kompakt autójánál, példának okáért új nevet kap. Nem kell nagy változásra számítani, a névből eltűnik az aposztrof, tehát Cee’d helyett Ceed lesz a hivatalos jelölés. A főbb méretek változatlanok maradnak (h: 4,31 m, tt: 2,65 m), de az utaskabint 68 mm-rel hátrébb tolták. Ennek indoka a balesetbiztonság javítása, következménye a sportosabb megjelenés, hiszen hosszabb az orr. Járulékos mellékhatás, hogy a vezetőtől távolabb lévő A oszlopok kevesebbet takarnak ki.
Új a műszerfal, amellyel kapcsolatban az álcázott előszériás példányokat vezető újságírók azt mondják, hogy jobb a minőségérzet. Nem tudni, hogy a műszerfal közepére biggyesztett érintőképernyő alapfelszerelés lesz-e, de könnyen lehet, hogy meglépik ezt a koreaiak. A csomagtér méretét az ötajtós kompakt limuzinok között második legnagyobbnak ígérik a Peugeot 308-as mögött, a hátrébb tolt utastér miatt ez azt jelenti, hogy a hátsó lábtér mérete nem fog növekedni.
A motorkínálat javarészt marad a jelenlegi, tehát 1,4-es szívómotor kerül az alapmodellbe, majd 1,0 és 1,4 literes turbó következik, a sportos GT Line modellhez 1,6-os turbót kínálnak. Az 1,6-os dízel az eddigihez megszokotthoz hasonlóan két teljesítményszinttel lesz választható. Elöl MacPherson rugóstagos, hátul többlengőkaros független felfüggesztést használnak, 16 vagy 17 colso felnikkel – utóbbiakhoz jól tapadó Michelin Pilot Sport 4-es abroncsokat adnak. Maga a karosszéria egyébként 25 kg-mal könnyebb a korábbinál.