A második Rolls-Royce Droptail roadster névtelenségbe burkolózó megrendelőjéről annyit árul el a sajtóanyag, hogy a sokat utazó ügyfél jelentős ékszer, műtárgy és autógyűjteménnyel rendelkezik, amelyek számára a svájci Gstaadban magánmúzeumot tart fenn; itt adták át neki a fia születésköve – az ametiszt drágakő a február hónapé – által inspirált Rolls-Royce Amethyst Droptail-t.
A különleges színt az ügyfél származási helyén őshonos bíborka ihlette, a sivatagi virág több színét is átvették. A karosszéria nagy részét metálezüst alapon halványlilára fényezték, itt a lakkba alumíniumport szórtak a finom csillogás érdekében, a felső részen a sötétlila színnél piros, kék és lila kristályokat szórtak a lakkba, hogy különlegesebb legyen a fény játéka, a 22 colos felniknél mályvaszínt használtak. A karosszéria alján látható karbon burkolatot használnak, amelynél nyíl alakú a szövet mintázata, a kézzel készített paneleknél 2 évbe és számos próbálkozásba tellett a tökéletes eredmény elérése – az átlátszó lakkba itt lila szemcséket kevertek. A Pantheon hűtőrácsnál kézzel polírozott és szálhúzott finist is használnak.
Az ügyfél kérésére datolyaszilva-fát használtak az autóhoz, a nyílt pórusú keményfát nem csak az utastérben, de a karosszéria külsején is használták. Miután egy darab fához készítették el a bőrkárpit színét, felmerült, hogy a teljes belső burkolatot ilyenből készítsék el, végül 100 fatörzs megvizsgálása után találták meg a szakemberek a megfelelő alapanyagot. A hátsó fedélzeten elhelyezett panel a Rolls-Royce által eddig készített legnagyobb fa elem, ami egyben légterelőként is működik. Annak érdekében, hogy a kültéri fa minden lehetséges időjárást elviseljen, több mint 150 fadarabot 8000 órán át vizsgáltak próbakamrában, ahol szikrázó napsütésnek és felhőszakadásnak, -30 és +50°C közötti hőmérsékletnek voltak azok kitéve – a mindent elviselő lakkot aztán szabadalmaztatta a Rolls-Royce.
A karosszéria külsején a Spirit of Ecstasy szobor tövénél, az utastérben a műszeregységben jelenik meg az ametiszt drágakő, amelyet nem a hagyományos csiszolási eljárással készítettek, hogy ne legyen zavaró csillogás. A műszerfal közepére egy Genfben kézzel készített Vacheron Constantin kronográfot helyeztek, amelyet biztosan tart a fehéraranyból készített foglalat, amelyből bármikor könnyen kiemelhető az óra. Az utasteret a datolyaszilva-fából készített parketta teszi teljessé. A Rolls-Royce Amethyst Droptail esetén a levehető tetőnél halványlila alapszínt kapott az üvegbetét, mielőtt meglett volna a tökéletes árnyalat, több mint 60 üvegpanelt színeztek meg.