Mivel a már meglévő modellsorozaton belül az ötajtós GT áll a legközelebb hozzá műszakilag, a Mégane RS prototípushoz megépítéséhez ezt vették alapul a mérnökök. Azonban annyival alacsonyabb a hasmagasság és nagyobbak a kerekek, hogy ki kellett vágni a sárvédőket. A másik szemmel látható eltérés, hogy a GT-nél a lökhárító két oldalán elhelyezett négyszögletes kipufogó-végződések helyett középen kivezetett dupla kipufogót kap majd a legforróbb változat.
Most, hogy elbúcsúzott a Mégane kupé, véget ért a 2,0 literes benzines turbómotor pályafutása is, az új RS-ben ugyanaz a Nissan fejlesztésű 1,8 literes turbómotor dolgozik majd, ami az Alpine sportkocsiban. A kompakt autóban több mint 300 lóerő lesz a teljesítménye, és csak dupla kuplungos váltóval kínálják majd.
Emellett még az összkerék-kormányzás javítja a menetdinamikai tulajdonságokat, a franciák nem titkolt célja, hogy megint a Mégane RS legyen a legfürgébb kompakt autó – még az összkerékhajtású ellenfeleket is le akarják győzni. Csak most kezdődött meg a prototípus tesztelése a Nürburgringen, szóval még úgy egy év van a leleplezésig; addig se fog unatkozni a RenaultSport műhely, hiszen a hírek szerint zöld utat kapott a Clio RS16 limitált szériája.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!