Műszakilag a Mitsubishi Pajero testvére a Delica D:5-ös egyterű, a terepjáró családi autó pedig rengeteg rajongót szerezett. Őket biztosítja most a gyár a Mitsubishi D:X nevű tanulmánnyal, hogy nem feledkeznek meg róluk az elektromos korban sem. Marad a dobozforma külső, a hatalmas méretű kerekeket a sarkokba tolták ki, és mivel a beltér az utasok számára van fenntartva, a csomagtartó tetődobozt jelent.
Az utastérben 2+2+2 ülést helyeztek el, ezek panorámaülések, ami azt jelenti, hogy forgathatóak, az önhordó karosszéria vázszerkezetének kialakítása lehetővé tette, hogy elhagyják a rögzített B-oszlopokat, így különösen nagy nyíláson át lehet megközelíteni az utasteret. Belülről nézve a tűzfal egy hatalmas méretű monitor, amely élőben jeleníti meg az orrkamera képét, ez nemcsak városban és szűk helyen manőverezésnél könnyíti meg a sofőr dolgát, de terepjárásnál is – utóbbinál segítség még, hogy a LED-es fényszórók képesek a talajra vetíteni a kerekek nyomvonalát. A külső tükröket is kamerákkal-monitorokkal váltották ki.
A Mitsubishi D:X technikájáról annyit árultak el, hogy plug-in hibrid hajtás szolgáltatja az energiát és összkerékhajtás is van, de hogy ez virtuális (elektromos tengely) vagy hardveres rendszer, már nem derül ki a sajtóközleményből.