Az elmúlt fél év során csak úgy kapkodtuk a fejünket, hogy épp melyik Audi S modell váltott a 3,0 literes, V6-os TDI-re, illetve az új SQ8 már rögtön a 4,0 literes V8-as TDI-vel jön. Az Audi S8-as azonban nem követi ezt a trendet, hiszen a kínálatot megkoronázó sportlimuzin továbbra is a 4,0 literes V8-as biturbót használja.
Azért, hogy az 571 lóerős teljesítmény és 800 Nm-es nyomaték politikailag felvállalható legyen, 48V-os lágy-hibrid rendszerrel is megtámogatták a hajtást. Menetteljesítmény-adatokat nem közöltek, de azt igen, hogy alapáron kapja az összkerék-hajtás mellett az összkerék-kormányzást az Audi S8, és széria a prediktív aktív felfüggesztés, ami 2,5°-ra (komfort módban 5°) korlátozza a karosszéria oldalirányú mozgását kanyarokban. A feláras extrák közül a karbon-kerámia fékrendszert érdemes megemlíteni, ez elöl 42, hátul 47 cm átmérőjű tárcsákat használ.