Teljesen befejezve azért mégis csak jobban néz ki a BMW 1-es sorozata, mint alkatrészekből összerakva. Az elődhöz képest is sokkal kiegyensúlyozottabb lett a forma, nem utolsó sorban annak köszönhetően, hogy a fényszórók kisebbek lettek.
Egyébként az autó tengelytávolsága immár 2,69 méter, ami 3 centis gyarapodás; ez egy kicsit segít a hátul utazókon, de érdemi változást nem jelent. A karosszéria 8,5 centivel lett hosszabb, a csomagtér mérete alaphelyzetben 360 liter, a hátsó ülés ledöntését követően 1200 liter a maximum. Az utastér újdonsága a középkonzol felett felnyíló hatalmas méretű kijelző, ez minden 1-esben benne van, képátlója felszereltségtől függően 6,5 vagy 8,8 col. A vezető a jövőben parkolóhelyfelmérő-, sávtartó-, holttérfigyelő-, követési távolság-, táblafelismerő és világítás-segéd munkájára is számíthat (már ha hajlandó megfizetni a felárat), tolatókamra és internet-hozzáférés is rendelhető (piactól függően).
Kezdetben csak turbómotorokat találunk a BMW 1-es orrában, a benzines a Miniből (és számos PSA termékből) ismert 1,6 literes benzines, ami 136 vagy 170 lóerős teljesítménnyel választható. A kétliteres dízel 116, 143 vagy 184 lóerővel választható. Az összes esetben hatfokozatú, kézi kapcsolású váltó jár alapáron, amelyet felár ellenében nyolcfokozatú automatára cserélnek. A szabványos átlagfogyasztás a Hatékony Dinamika csomagnak köszönhetően 4,3-5,8 l/100 km között változik. Később a benzines szívó-változatának megjelenésére (120 LE), illetve nagyobb teljesítményű, kétliteres turbómotorra (240 LE) számíthatunk.
Hivatalosan a Frankfurti Autószalonon mutatkozik be az új BMW 1-es sorozat, ott azonban csak a három- és az ötajtós változatokat ismerhetjük majd meg. A kupé és a kabrió esetén csak valamikor jövőre kerül sor a modellváltásra.