Jó úton van afelé a Nagy-Britanniából indult, de manapság már a kínai SAIC konszern kötelékébe tartozó MG márka, hogy teljesen elektrifizált legyen, nemrég jelentették be például az európai piacra érkező új villanyautóikat. De eközben nem feledkeznek meg a márkát egykor naggyá tevő sportkocsikról sem, a tavaly májusban bejelentett Cyberster nevű tanulmány az idei Sanghaji Autószalonon áll majd a nagyközönség elé.
A késlekedés oka egyfelől a koronavírus-válság, félretették a nem létfontosságúnak ítélt projektet, de ez egyben egy új döntési folyamathoz is vezetett. Az MG márkánál kiszervezik az ilyen imázsautók gyártásba kerülésének döntési folyamatát a nagyközönségnek, azaz online felületeken kérik ki az érdeklődők véleményét az egyes autókról. Az a csavar, hogy nem a névtelen tömegek véleményére kíváncsiak, hanem olyanokéra, akik hajlandók pénzt is adni közösségi finanszírozás keretében az autó kifejlesztésére. A Cyberster roadster kapcsán az 50 millió jüan, azaz 2,33 milliárd Ft összegyűjtése kell ahhoz, hogy sorozatgyártásra készre fejlesszék az autót, megépítésék a szükséges prototípusokat. Ez az összeg nagynak tűnik, de ne felejtsük el, ha sikerül például 150 000 érdeklődőt találni, akkor már csak személyenként 16 000 Ft-ot kell adni a projekt megvalósulásához – ne feledjük, az MG márka hazai piaca 1,4 milliárdos országot jelent.
Az MG Cybersternél a SAIC által fejlesztett akkumulátor-technológiával szeretnének 800 km-es hatótávolságot elérni, 3 másodperces 0-100 km/óra gyorsulást ígérnek és 3-as szintű önvezetésre képes vezetőtámogató-rendszert. Persze ha összegyűlik a fejlesztéshez szükséges pénz, az összes paraméter megváltozhat annak függvényében, hogy mit kérnek a potenciális megrendelők a sorozatgyártású MG Cyberster roadsterbe…