Nem sokkal a Rapid frissítést követően a Fabiánál is leváltották az 1,2 literes négyhengeres turbómotort az új 1,0 literes háromhengeressel, így előbbi motor már csak a felfrissített Octavia alapmotorjaként, 85 lóerős teljesítménnyel található meg a csehek kínálatában. A kisautóban nagyobb teljesítménnyel (95 LE/160 Nm és 110 LE/200 Nm) kerülnek az új erőforrások, amelyek 6 százalékkal alacsonyabb szabványos fogyasztást ígérnek.
Műszakilag a legnagyobb változás a befecskendezési nyomás 250, a töltőnyomás 1,6 bar-ra növelése, ezen kívül még nagyon sima járást és dinamikus motorhangot is ígérnek – tehát nem érezhető, de hallható lesz a háromhengeresség. A 95 lóerős motorral 3 km/h-val emelkedik a végsebesség (5 ajtós 185, kombi 187 km/h) és 3 tizeddel javul a gyorsulási érték (5 ajtós 10,6, kombi 10,8 s), a szabványos átlag 4,3 l/100 km. A 110 lóerős teljesítménnyel a 100 km/h-ra gyorsulás 9,5 (kombi 9,6) másodpercig tart, a csúcssebesség pedig 196 (kombi 199) km/h. Előbbihez 5, utóbbihoz 6 fokozatú kézi kapcsolású váltót adnak alapáron, utóbbit felár ellenében 7 fokozatú, dupla kuplungos egységre lehet cserélni.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!