A Seat története Barcelona elővárosában, Zona Franca-ban kezdődött, az autógyártás ugyan időközben már áttelepült Martorellbe, de a régi telephelyen mind a mai napig folyik az alkatrészgyártás, és az egyik csarnokban található a spanyolok gyűjteménye, amely a különleges autók mellett az archív dokumentumokat is tartalmazza.
Az egyik présüzem raktárában tűz ütött ki február 11-én, a sűrű fekete füstöt az egész városból lehetett látni, fent állt a veszélye annak, hogy a lángok átterjednek a szomszédos épületre, ahol a gyári gyűjteményt tárolták. Néhányan a beépített tömlőket használva elkezdték az oltást, míg mások egyenként tolták ki a felbecsülhetetlen értékű autókat a csarnokból, köztük a II. János Pál pápa látogatására pár nap alatt átépített Pandát (amelyre azért volt szükség, mert a vatikáni autó nem fért be a fő istentiszteletnek helyet adó Camp Nou kapuján), vagy épp az első gyári raliautó – szintén egy Panda –, amelyet Carlos Sainz vezetett.
A helyszínre érkező tűzoltók átvették a munkát a gyári gyűjtemény dolgozóitól, 16 járművel 62 tűzoltó érkezett a helyszínre, akik sikeresen eloltották a lángokat. Az anyagi kár jelentős, pár enyhe füstmérgezésen kívül pedig senkinek nem lett baja az A122-es épület szomszédságában keletkezett tűzben.