Messze északon, Svédország távoli vidékén tesztelik a BMW az új i almárka két első autóját, az elektromos hajtású i3-as városi-, és a dízel-elektromos hibrid i8 szuperautót.
A nagy hideg miatt az autók hatótávolsága jó esetben is csak fele annak, mint hazánk éghajlati körülményei között, nyáron tudnának produkálni, így nyugodtan kijelenthetjük, hogy a sarkköri tájnál ellenségesebb környezet nem is létezik az elektromos autók számára. Minden bizonnyal ezért döntött úgy a BMW, hogy errefelé kezdi az i3-as és i8 modellek tesztelését, hiszen ha itt sikerül gatyába rázni a dolgokat, a németországi- és sivatagi tesztelések már könnyen mennek.
Az i3-as formája egyébként ne riasszon el senkit se, jól látható az a lépcső, ahol az autó valódi lámpái helyezkednek el – a Multipla modellfrissítés előtti orrához hasonlóan itt is többlépcsős fényszórókra számíthatunk. Ezen kívül a vastag álca miatt csak annyit tudunk elmondani az i3-asról, hogy az átmérőjükhöz képest meglepően keskeny abroncsokon gördül a teljes egészében műanyag karosszériás autó.
Az i8-as ezzel szemben még álcázva is nagyon dögös megjelenésű, semmilyen mintás matrica nem képes tompítani a lapos autó formájának érvényesülését. Úgy tűnik, a szériagyártású autónál is megtartják az egész felületén átlátszó műanyagból készült oldalsó ajtót; azzal, hogy látjuk mellettünk az elsuhanó aszfaltot, egészen különleges lesz a vezetési élmény.
Ez az autó egyébként minden bizonnyal jobban viseli a mostoha időjárást, mint az i3-as, hiszen dízelmotorjának köszönhetően nem függ annyira az akkumulátorok energiatároló képességétől, mint a városi autó, és azzal ellentétben nem kell elektromos energiát pazarolnia a fűtésre. A fotók a www.carsspyphotos.com oldalról származnak.