A Mercedes tisztában van azzal, hogy nem áll jól a kínai piacon, de most mindent megtesz annak érdekében, hogy változzon a szerencséje. Az igazgatótanácsába kinevezett egy, kifejezetten a kínai piaccal foglalkozó tagot, decemberben új kínai értékesítési igazgatót nevezett ki, és most pedig 12 százalékos részesedést vásárolt a BAIC Motors-ban.
Utóbbi lépésre azért volt égető szükség, mert a Beijing Automotive Industry Corporation anyacége tőzsdére akarja vinni a vállalkozást, hogy a bejövő pénzből a saját Beijing márkáját tudja fejleszteni. Azonban a BAIC jelenleg vagy tucatnyi külföldi gyártó partnere, akik mind vásárolnak majd a részvényekből – a Mercedes bebiztosította pozícióját a 640 millió eurós bevásárlással. Ezzel egyébként a Daimler az első olyan külföldi autógyár, amely tulajdonrészt szerez egy kínai autógyárban. Ezért a pénzért cserébe két ülést is kapnak az igazgatótanácsban a németek.
A Mercedes szerint immár semmi nem áll annak útjába, hogy elérje a 2015-re kitűzött évi 300 000 autós kínai értékesítést – ez 50 százalékos növekedés a jelenlegi volumenhez képest. Tavaly a BMW 303 000 autót (+40 %), az Audi 406 000 autót (+30 %) értékesített Kínában, míg a Mercedes lényegében stagnált a 196 000 autóval (+ 1,5 %). A következő években jelentős piacbővülésre számíthatnak a prémiumgyártók Kínában, jelenleg 80 olyan város van, ahol legalább félmilliós a középosztály, tíz év múlva már 300 ilyen lesz.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!