A felmérésben 120 autómárka (!) minőségét-márkakereskedéseit vizsgálták meg a hivatal szakemberei a vásárlók körében végzett közvélemény-kutatással. Az eredmények szerint növekedett a panaszok száma.
Egészen pontosan a vásárlók 17,2 százalékának volt valami kifogásolnivalója, ezen belül 54,8 százaléknak volt magával az autóval problémája, 31,9 százalék a vásárlás utáni kiszolgálással volt elégedetlen, ami 10,1 százalékos növekedés. A 100 autóra jutó hibák száma 133, tavaly még 148 volt ugyanez a szám, az autóipar hiba átlaga 54,3 százalék, ami 7 százalékos javulás az egy évvel korábbihoz képest. Az autók minősége tehát javul, a vásárlói elégedettséggel azonban nem igazán törődnek a márkák.
A vásárlóelégedettségi index 79 ponton áll, ami 1 pontos javulás tavalyhoz képest és a legjobb eredmény 2002 óta. A kínai autóvásárlók között egyébként 75,9 százalékról 73,3 százalékra csökkent azoknak a száma, akik életük első autóját vásárolták meg, a márkahűség 73 százalékon áll.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!