Európában egyértelműen az Espace-t tartja csúcsmodelljének a Renault, de a családi használatra kitalált autóval nem teremne nekik sok babér a Távol-Keleten, ahol lényegében hiányzik az egyterű járműkategória. Nekik kedveskednek a nagyobb méretű második generációs Koleos szabadidő-autóval.
A pár hónap alatt a Renault-márkaidentitás meghatározó elemévé előlépett jellegzetes első-hátsó lámpákon kívül visszafogottabb, értsd több krómot tartalmaz a megjelenés, mint például a Kadjar-nál, amelynél érezhetően nagyobb is. A karosszéria hossza 4670 mm, szélessége 1840 mm, tengelytávolsága 2710 mm, és mindehhez 213 mm-es szabadmagasság tartozik. Ne hagyják magukat félrevezetni, ettől még nem lesz terepjáró a Koleos.
A kormánytól balra, a műszerfal alsó részén elhelyezett billenőkapcsolóval lehet valamilyen beleszólni az összkerékhajtás vezérlésébe, szóval nem tartották arra érdemesnek a márka kínálatát megkoronázó modellt, hogy a váltókar mellett elhelyezett forgókapcsolót kapjon – bár az is igaz, hogy nem nagyon hagyják el az épített infrastruktúra határait az ilyen autók tulajdonosai. Érdemes vakon begyakorolni az itt található kapcsolók működtetését, mert egymás mellett helyezték el a motortér- és a tanksapka-fedél nyitóját, úgyhogy jó eséllyel az első hetekben tankoláskor rögtön a kocsi elejét is nyitja az ember, ha vakon tapogatózik a műszerfal alján.
A Renault-Nissan konszern CMF C/D építőkészletét használó autó Kínában 2,0 vagy 2,5 literes szívó benzinmotorral lesz megvásárolható, a többi új Renault-nak megfelelően a nagy méretű, állított tablet-középkonzol feláras extra lesz, ahogy az akár 19 colos felni. Kínában nemsokára indul a forgalmazás, Wuhanban már gyártják az autót, Európába valamikor 2017-ben ér majd el a dél-koreai Busanban gyártott modell; világszerte összesen 80 országban forgalmazzák majd.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!