Múlt héten jelentette be a Ford, hogy 3,5 milliárd dolláros befektetéssel olyan akkumulátor-gyárat épít a michigani Marshall városában, ahol lítium-vas foszfát akkumulátorokat készítenek majd a belépő szintű villanyautókhoz. A technológiai partner a kínai CATL lesz, és évi 35 GWh kapacitású lesz az új üzem, ami mintegy 400 000 autóhoz elég. Nem sokkal ezt követően kínai állami forrásokból azt az információt szerezte a Bloomberg, hogy kiemelt figyelemmel kísérik majd az új gyárat, nehogy kínai szellemi tulajdon kerüljön az amerikai cég tulajdonába. Alapvetően nem is ezzel a konkrét beruházással van baja a kínai államnak, sokkal inkább az aktuális USA-beli, a helyi gyártást előnybe hozó szabályozással, amely miatt úgy érzik, számukra kedvezőtlenül változik meg a kínai-amerikai gazdasági kapcsolat mérlege.
Ettől függetlenül a Ford, és annak stratégiai partnere, a török Koc holding bejelentették, hogy az LG Energy Solution-nel karöltve Ankara közelében új akkumulátor-gyárat építenek, ami 26 GWh kapacitással indul 2026-ban, és egészen 45 GWh-ig lehet bővíteni az igények függvényében.