Egy frontális ütközésnél a másodperc törtrésze alatt zajlanak le az események, azonban a Honda mérnökei megtalálták a módját annak, hogy még ezen a szemvillanásnyi időtartamon belül is tudják javítani a légzsák hatásosságát, egészen pontosan javítják annak energiaelnyelését. Amíg egy normál légzsáknál a felfújódó kemény párnának ütközik az emberi test, ami aztán deformálódva emészti fel az energiát, a Honda új légzsákjánál a két szélső légkamra hosszabb a középsőnél és egy szövet van közöttük.
Ahogy az emberi test előremozdul, először ennek a szövetnek ütközik neki, aztán a szélső légpárnák összecsuklásával finoman fekszik fel a középső légkamrára az emberi test, hogy aztán az megint deformálódva eméssze fel az energiát. Jelentősen csökkenti az agy- és gerincsérülések súlyosságát az elnyújtottabb felfekvési idő, még ha alig pár ezredmásodpercről is van szó.
Maga az Acura TLX a Honda prémiummárkájának csúcsmodellje, a jövőben, hiszen a nagyobb RL (Európában Legend) sorozat megszűnt. Azért a fejlesztők nem aprózták el a dolgot, a 35 évvel ezelőtt alapított Acura márka eddigi leggyorsabb és legjobban vezethető szedánja. A Type S csúcsmodellben új fejlesztésű, 3,0 literes V6-os biturbó dolgozik, amelyet az a csapat fejlesztett, akik az NSX belső égésű motorját készítették – meglepő módon ezzel kapcsolatban még nem árultak el teljesítményadatokat –, ehhez alapáron adják az SH-AWD összkerékhajtást, amely a nyomatékot hátul oldalanként is képes irányítani.
Az alapmotor egy új fejlesztésű 2,0 literes turbómotor 272 lóerővel és 380 Nm-rel, ezzel túltesz az előző Acura TLX feláras 3,5 literes szívó V6-osán is. Mindkét erőforráshoz a Honda új fejlesztésű, tízfokozatú hagyományos automatikus váltója csatlakozik, amely egyszerre akár négy fokozatot átugorva is képes visszakapcsolni. A négyhengeres turbómotorhoz felár ellenében választható az összkerékhajtás. Az Acura TLX különlegessége még a háromkamrás első légzsákokon felül az elektromos fékszervo, amelyet az NSX-ből vettek át.