Néhány igen alapos modellfrissítésen túl van már a Land Rover Defender, azonban egyszerűen nem éri már meg még több pénzt költeni az öreg konstrukcióra, így még az idén befejezik a terepjáró sorozatgyártását. De a márkával szinte egyet jelentő autótól megpróbál méltó módon búcsúzni a gyár, azaz igyekszik a lehető legtöbb pénzt legombolni az utolsó vásárlókról.
Rögtön három limitált szériát is készítettek, amelyek közül a legjópofább a legolcsóbb. A Heritage Edition hűtőrácsa a korai terepjárókat idézi, a HUE 166 grafika a legelső, előszériás prototípus rendszámára utal, a pasztellzöld szín és a fehér tető alap; összesen 400 darabot készítenek ebből, 3 ajtós haszonjárműként, 3- vagy 5 ajtós személyautóként lesz elérhető 30 900 fontos indulóáron.
Az Adventure változat nevéhez illően a terepjárásra, vagy inkább a hosszú távú expedícióhoz ideális választás. Bütykös gumi, alsó védelem, a tetőre kivezetett szívócső növeli a tudást, aztán ott van a hatalmas tetőcsomagtartó és az elengedhetetlen hátsó létra. A könnyebb tisztíthatóság miatt kap bőr belsőt ez a kivitel, amely 3- vagy 5-ajtós személyautóként választható, és 600 példányban készül – 38 400 font az alapár.
Az Autobiography változat elnevezése a Range Rover csúcsmodellekre utal, csak itt a kiindulási alap miatt nem olyan fényűző a végeredmény, pedig nagyon összeszedték magukat. Kétszínű fényezés, bőr belső, és egy meglehetősen húzós árcédula: egyesül 3 ajtós személyautóként létezik ez a változat, 61 500 fontot kell érte fizetni. Ezen még az se szépít sokat, hogy a 2,2 literes turbódízel teljesítményét ennél (és az Adventure-nél) a normál 120-ról 148 lóerőre növelik.
Angliában 2015 decemberében fejezik be a sorozatgyártást, ezt követően várhatóan Indiába, a konszern tulajdonosának egyik gyárába szállítják át a szerszámokat, ahol kis darabszámban az Európán kívüli piacok számára tovább gyártják majd a Defendert. Nálunk majd 2017-ben kap utódot a Defender egy önhordó karosszériás szabadidő-autó képében, ezzel kapcsolatban csak annyi biztos, hogy nem a korábban több változatban is elkészített DC100 tanulmány véglegesített változata lesz.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!