Amíg mifelénk a BMW Z4-es elérhető kézi kapcsolású váltóval is (a 20i jelzésű alapmodell), Észak-Amerikában csak 8 fokozatú automatikus váltóval lehet megvásárolni a roadstert. Azonban akkora volt az ügyféligény egy kézi váltós modellre, hogy a gyár beadta a derekát, és elkészítette a világszerte kínált M40i modell manuális változatát – amiben minden bizonnyal segítségére volt, hogy a Toyota a maga részéről korábban már megalkotta ezt a párosítást a GR Supra kupéban.
Mifelénk Pure Impulse különkiadásként árulják majd a kézi váltós, 6 hengeres roadstert, Észak-Amerikában Hadschalter (német – kézi kapcsolású) csomagként lehet majd hozzájutni, utóbbi felára 3500 dollár. Azért különcködnek, mert a kézi kapcsolású váltót elöl 19, hátul 20 colos felnikkel, egyedi futóműhangolással, csak itt elérhető színnel/kárpittal kínálják – a konyak/fekete kárpit a fekete csövezésével exkluzív, a San Remo Zöld is csak itt kérhető –, egyébként szabadon választhat az elérhető színek és kárpitok közül a vásárló.
A BMW Z4 M40i Pure Impulse (340 LE/500 Nm) 2 tizeddel lassabban éri el a 100 km/órás tempót, az észak-amerikai Handschalter (387 LE/500 Nm) 3 tizeddel lassabban gyorsul 96 km/órás sebességre, mint a 8 fokozatú automatával szerelt változat. A manuális Z4 M40i piaci bevezetésére márciusban kerül sor, azt nem részletezték, hogy a különkiadás meddig marad része a kínálatnak.