Különösen sok baja van az autógyártóknak az észak-amerikai autótulajdonosokkal, akik nem restek akár millió-dolláros kártérítést követelni a hibákért. Ezt a zavaró tényezőt iktatja ki a PSA konszern az egyenletből azzal, hogy az észak-amerikai piacra való visszatérését több lépcsőben hajtja végre, és az első szakaszban nem árul autókat, hanem autómegosztó szolgáltatásokat indít nagyvárosokban.
A Bolloré és a PSA közösen üzemelteti több nyugat-európai nagyvárosban az Autolib nevű rendszert, amelyben műanyagkarosszériás villanymotoros autókat lehet percdíj ellenében kölcsönözni. Valami hasonlót indítanak majd el az Egyesült Államokban és Kanadában is, de ott várhatóan benzinmotoros autók is ott lesznek majd a flottában. Az egyik célja ennek a piacra lépésnek, hogy így sokan megismerhetik majd a francia gyártó autóit, így amikor a második körben, a jelenlegi tervek szerint valamikor bőven 2020 után megindul majd a kiskereskedelmi értékesítés, legalábbis a nagyvárosokban már ismerni fogják az ügyfelek az autókat, így nem a semmiből kell majd felépíteni a márkaismertséget. A PSA konszern 1991-ben vonult ki Észak-Amerikából, utoljára a Peugeot 405-ös lépcsős hátú változatát forgalmazták az Egyesült Államokban.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!