A legszembetűnőbb változás a felfrissített Audi A1-esen az opcionális, teljesen LED-es fényszóró, pedig ez csak mellékes. Sokkal fontosabb változás a javarészt megújult motorpaletta, amely a VW Polo modellfrissítés kapcsán bejelentett háromhengeres turbómotorokat – 1.0 TFSI és 1.4 TDI – jelenti. És ez még nem minden, hiszen az igazi nagy durranás a modellsorozat megkoronázása az S1 quattro nevű forró ferdehátúval.
Utóbbinak a vezetése nagy élménynek ígérkezik, hiszen a motorháztető alatt a 2,0 literes TFSI legújabb változata dolgozik, ami hatfokozatú, kézi kapcsolású váltó közbeiktatásával hajtja mind a négy kereket. Igen, noha manapság egyre inkább a robotváltók hódítanak a forró ferdehátúaknál, az Audi A1-es kitart a kézi váltó mellett. Persze nem árt vigyázni, hiszen könnyen hófalba fúródik az ember, ha nem figyel…
Ez persze javarészt annak köszönhető, hogy az Audi S1-e lényegében a pár évvel ezelőtt mindössze 333 példányban készített A1 quattro civilizált változata. Kicsivel újabb már a motor – még ha pár lóerőt veszített is, azért 231 LE még maradt, és a 370 Nm se lebecsülendő -, akár kettővel több lehet az ajtó, de a technika lényegében ugyanaz. A megjelenésben sincs nagy újdonság, a megnövelt méretű első légbeömlők mellett a feketére fényezett hátsó lámpák közötti rész és tető különbözteti meg az A1-estől az S1-est – ne meg utóbbinak a LED-es fényszóróját is sportosabbra szabták.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!