Az Opel RAK e elektromos autópótlék legnagyobb újdonsága, hogy nem csak a jogosítvánnyal rendelkező embereknek szól, de azoknak a 16 életévüket betöltött fiataloknak is, akik rendelkeznek segédmotor hajtási engedéllyel. Ők legfeljebb 45 km/óra sebességű járművet vezethetnek (mopedautó), az Opel RAK e pedig a sofőrt azonosítja az okostelefonja segítségével (előtte párosítani kell), és annak megfelelően szabadítja fel a lóerőket.
A Volkswagen nem elégedett meg az up! bemutatásával, rögtön hatféle változatban prezentálta új belépőmodelljét. A legpofásabb a buggy, amely a régi strandautókat idéző karosszériát kap a miniautó technikájával, hasonlósan stílusos az olasz strandautókat idéző változat.
Ezeknél azonban fontosabb lehet a GT és a szabadidő-változat, mivel mindkettő esetén viszonylag könnyen kivitelezhető a sorozatgyártás. Utóbbi esetben a karosszéria utólagos kiegészítői mellett rögtön az ötajtós felépítményt is megismerhetjük, amely a spórolás divatjának megfelelően hátul csak billenőablakokat kap. Amúgy az up! utastere elég tágas a külső méretekhez képest, és az anyagminőségtől se kell megijedni – a műszerfal tetejére szerelt Navigon hifit azonban jó minőségű úton piszkáljuk, mert könnyen a kezemben maradt, és nehezen lehet visszapattintani a helyére.
A Renault Twingo RS esetén műszakilag nem történt változás, de a sportos bolha az új orr egy még újabb variációját kapta – fekete betéttel. Ettől az apró változástól sokkal jobban néz ki az autó, mint a modellfrissítés előtt, ami nem feltétlenül mondható el a normál változatról. Egyezzünk ki abban, hogy az más lett.
A Ford Fiesta is kap EcoBoost turbómotort, igaz, nem azt az egyliteres, háromhengeres egységet, ami a Focus esetén váltja az 1,6-os szívómotort. Nem, a Fiesta esetén rögtön az 1,6 literes, 180 lóerős négyhengerest szerelik a motortérbe, az eredményt meg Fiesta ST tanulmánynak nevezték el. Igazából nem tudni, miért nem a végleges változat mutatkozott be Frankfurtban, hiszen az autó most már semmit nem fog változni – leszámítva azt, hogy majd ötajtós karosszériával is kínálják majd a forró ferdehátú változatot.
Szintén a kívánatos kisautók sorába tartozik a mi autónk újdonsága, a Suzuki Swift Sport a normál változathoz hasonlóan épp csak annyit változott, hogy a legnagyobb hiányosságait levetkőzze – a kézi kapcsolású váltó hatfokozatú, a megjelenés meg sokkal különlegesebb lett. Mivel nem sikerült beleülni az autóba, arról egyelőre nem tudok nyilatkozni, hogy változott az ülésmagasság, ezen a téren is kihívásokkal küzdött az előző SSS.